Beställningsmått= handledsmått + 1,5cm,
Vår armbandslängd/beställningsmått är från knappcentrum till öglon.
Gisser inte längden om det ska blir en present. Bättre att får rätt armband i rätt längd istället för fel "överrasking" !!!
Armband´s bredden är angiven i ca. mått och kan variera beroende modell/mönster!
Helt normalt att en och samma armband´s modell kan vara t.ex.1,2cm bredd eller 1,8cm, det är hantverk
Tänk på att några skinfärger kan färger av sig i kontakt med svett, fukt, vatten- alla rödnuancer
Minimiorder
Ingen miniorder
Priser
Moms ingår i priset.
Vid förändring av satlger avgifter, onormaler råvaruhöjningar och valutaförändringar reserverar vi oss för
prisjusteringar. Sodana prisjusteringar meddelasd i så fall före leverans.
Betalningsalternativ
- Klarna Checkout
Med Klarna kan du betala med kontokort, faktura, delbetalning eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Klarna finns på www.klarna.se
- PayPal
- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 - 5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Alla armband och skinnprodukter som finns inte i lager tillverkar jag efter inkommende order.
Tiden kan variera beroende hur många beställningar har kommit in.
Under högtidernar kan det ta längre tid, tex. JUL
Tillverkningstid skinnprodukter enl överenskommelse.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med PostNord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Var nogrann med din adress annars kan produkter inte levereras i tid.
Leverans från vårt lager: Kostnaden och ansvarighet för försändelse bära kunden.
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Reklamation och returrätt
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Skicka din Retur omgåendes tillbaka!
Skicka din RETUR med tjänsten REK tillbaka, så är du som Konsument försäkrat ocj får ersättning om returen inte kommer fram och Returen är spårbar!!!
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda och rea varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/